17.6.08

Cobalt Blue (Aluminum chloride AlCl3, Cobalt(II)-chloride CoCl2 · 6H2O)


Τον τελευταίο καιρό, ψάχνοντας να ανακαλύψω τον εαυτό μου, άλλες στιγμές μόνος και άλλες με βοήθεια, έπρεπε να δω τι σημαίνουν τα χρώματα, τι μου θυμίζουν, τι μου φέρνουν στο μυαλό.
Το Μπλε;
Τη θάλασσα, τον ουρανό.
Σε ηρεμεί;
Όχι.
Σε αγριεύει;
Ούτε.
Μου είναι τελείως αδιάφορο μάλλον.
Σκεφτόμουν πόσες διαφορετικές αποχρώσεις ξέρω. Πολλές. Άλλες μπορώ να τις περιγράψω εύκολα, και άλλες όχι τόσο, πάντα όμως, όπως θα το εξηγούσε ένα παιδί.
Πραγματικά πολλά τα μπλε. Είναι ένα χρώμα που ούτε το αγαπώ, αλλά δεν το απεχθάνομαι κιόλας. Μάλλον αδιάφορο. Δεν μου προκαλεί κανένα συναίσθημα.
Μέρες μετά, διάβασα κάπου για το cobalt blue.
Σαν κάτι να μου ερέθισε τον εγκέφαλο. Έψαξα. Το βρήκα.
Ανακαλύφθηκε το 1802, από τα πιο ακριβά χρώματα, και το όνομα του προέρχεται από ένα μεσαιωνικό υποχθόνιο πνεύμα το kobolt, που καταδίωκε τους μεταλλωρύχους που προσπαθούσαν να εξορύξουν το κοβάλτιο, απαραίτητο μέταλλο για την παρασκευή του χρώματος.
Ήταν ίσως από τις λίγες αποχρώσεις του μπλε που αγαπούσα, και ας μην ήξερα ότι το έλεγαν έτσι, και από αυτές που δεν θα μπορούσα σίγουρα να περιγράψω.
Παγωμένο, και όμως τόσο ζωντανό, τόσο έντονο.
Και πάγωσα εγώ.
Αν με ρώταγες πριν καιρό τι μου θυμίζει αυτό το χρώμα, θα σου έλεγα το παιδικό μου δωμάτιο.
Αν με ρώταγες εκείνη την στιγμή, τι μου θυμίζει αυτό το χρώμα, θα σου έλεγα την σιωπή. Την νεκρική σιγή.
Το ίδιο μου θυμίζει και σήμερα. Μέρες μετά.
Όμως δεν το αγαπώ πια καθόλου.
Το φοβάμαι ίσως.
Μάλλον προτιμώ την σιωπή της magenta όταν είναι στολισμένη με χριστουγεννιάτικα φωτάκια.

8 σχόλια:

b|a|s|n\i/a είπε...

αγαπημένο χρώμα. το μπλέ!
ειδικά εκεί που τελειώνει η θάλασσα και αρχίζει ο ουρανός.

tovenito είπε...

κάτι θες να πεις τώρα εδώ αλλά δεν το πιάνω απολύτως! πάντως κι εμένα ούτε κρύο ούτε ζέστη μου κάνει σα χρώμα

the boy with the arab strap είπε...

kathe xrvma exei th dikh toy mageia

Totally Stranger In My City είπε...

@ b|a|s|n\i/a
ενώ λατρεύω την θάλασσα και αγαπώ τον ουρανό, για το μπλε δε μπορώ να πω το ίδιο...

@ tovene592
ανησυχώ, γιατί κανονικά δεν θα έπρεπε να το καταλαβεις καθόλου. είναι για συγκεκριμένο απόδεκτη η ανάρτηση...

@ κρασι & νερο στα ονειρα μας
στο μυαλό μας είναι πάντα όλες οι μαγείες, και όσο γρήγορα έρχονται άλλο τοσο γρήγορα φεύγουν

Totally Stranger In My City είπε...

Θέ μου τι μπλε ξοδεύεις για να μη σε βλέπουμε!

απο την Μαρία Νεφέλη του Οδ. Ελύτη

syn-epikouros είπε...

Με φοβίζει το μπλε,αλλά όπως πολύ σωστά γράφεις όλα είναι στο μυαλό μας κι ίσως κάποτε αλλάξω φοβίες και άγχη.Καλώς σε βρίσκω.

sadcharlotte είπε...

προσπαθησε να βρεις το βαθυ μπλε που παιρνει ο ουρανος τις καλοκαιρινες νυχτες πριν φυγει απολυτα η μερα για να δωσει την θεση της στην νυχτα.. αν το πετυχεις και χωρις αστερια ακομα καλυτερα.. ειναι η αποχρωση που ισως σε κανει να αναρωτηθεις αν θελεις να αγαπησεις ξανα το μπλε...

Totally Stranger In My City είπε...

@ maxos
καλώς σε βρήκα και εγώ.
όντως όλα είναι στο μυαλό μας...καλώς ή κακώς αυτό μας παιδευει και εμείς το παιδευουμε..

@ sadcharlotte
κάποια στιγμή είμαι σίγουρος οτι θα το ξαναγαπήσω, ή ότι θα βρεθεί ο ανθρωπος που θα με κάνει να το ξαναγαπήσω